14 May 2010

~Lagenda Budak Setan~

Luvly Diaries..

Aku tak sabar 3 June 2010 nie..sebab per..??sebabnya novel "LAGENDA BUDAK SETAN" di adaptasikan ke filemm...!!tak kisah lerr kalau tengok sorang2..hahaha

Saper penah baca novel nie..??Novel lama tu..!!dah belasan tahun novel nie..zaman aku remaja dulu...aku dah baca novel nie dulu...Ahadiat Akasha penulis dia..hot tu dia dulu..!!semua novel dia best...kebanyakan novel-novel dia aku baca..salah satunya ialah Lagenda Budak Setan nie..

Dulu ingat lagi nak nangis ler baca citer nie..memang sedih citer dier..uhuk..aku pun ingat-ingat lupa citer dier pasal per..

Sememangnya novel cinta yang sedih..Bab yang paling sedih yang aku ingat ialah apabila Kasya dalam dilema sama ada Ayu atau Katerina menjadi pilihan..Memang novel Ahadiat Akasha tangkap leleh lah kalau baca..hahaha..tak caya korang bacalah..Aku sanggup bersengkang mata baca novel...huhu..Sememangnya mamat nie memang dapat menyelami para pembaca yang sememangnya mudah tersentuh genre-genre novel cinta macam nie..


Kasyah dan Ayu..
Azmi dan Ayu..
Ayu dan Katerina...
membuat jiwa..meruntun perasaan..
mengundang ceria segala suka duka..
terhimpun di sini..
adakah senyum yang tercipta..
atau airmata kesudahannya..
hanya Tuhan menentukan segalanya..

Lebih satu dekad Kasyah mencipta cinta..
dari lelaki yang tidak pernah kenal erti kasih sayang..
dia menjadi pencipta agung..
Dia mengharungi apa saja..
Demi sumpah menyintai Ayu sehingga ke akhir hayat..

No comments:

Post a Comment