18 November 2010

:: Selamat Hari Raya Aidil Adha ::

Luvly Diaries...

Masih sempat aku mengucapkan Selamat Hari Raya Aildil Adha pada umat Islam di seluruh dunia..Semalam merupakan Hari Raya Aidil Adha...Banyaklah lembu-lembu yang somel terkorban semalam...cian ko lembu...hahaha..Sure korang arini bermenukan dengan daging lembu...Daging kari..Daging Masak Kicap,Daging Dendeng,Sup Daging,Rendang Daging..Dan segalanya dengan daging...hahaha

Semalam memang takder mood nak mengupdate blog aku nie...semua takder mood nak buat..walaupun tak buat apa-apa kat umah..hahaha....

Semalam korang makan apa...?? Masak per..? Confirm masak best-best kan...Kali nie mak aku masak nasi minyak hehehe..Nasi Himpit,Kuah Kacang dan Rendang Tok takkan tertinggalan..Confirm ada punyer...besssstttt..!! Entah bilalah aku nak pandai masak Rendang tok nie erk..minat dah ada...tapi tenaga nak usaha tu takder lagi...hahaha...

Semalam bajet semua kaum keluarga mak aku berkumpul kat umah mak aku..tapi malam raya tu..dapat panggilan dari kampung...atok sedara aku meninggal..So pagi semalam mak aku balik kampung ngan Mak usu aku...tinggal lah aku,anak-anak ngan adik badik untuk jaga umah...Tak buat per pun..melepak jer kat umah...Owh yer..minta perhatian tiada gambar kali ini di hari raya aidil adha...mood nak tangkap gambar pun takder..

Petang,barulah best friend aku datang umah..Yana..dia beraya di umah mak dia...tu yang dapat berjumpa..berpeluk sakanlah kitaorang..sebab dah lama tak jumpa...RINDU..!! Dier datang ngan husband dia..husband dia nie kira kawan aku gak...aku yang match maker kan dorang dulu...huhuhu...serta 2 orang anak dia..dua-dua lelaki..Anak dia sangatlah somel okayyy..!!lagi-lagi yang second....weyy..maner anak korea ko amik nie..hahahaha...Yana, naper ko kurus sangat...meh amik isi aku skit meh...ekekeke...

Bila mak aku sampai dari kampung..barulah pakcik pakcik dan makcik makcik aku berkumpul kat umah sampailah ke malam..walaupun sekejap...

Marilah kita hayati erti pengorbanan...Aku mengambil dari kata-kata F.A a.k.a Fahrin Ahmad...

"Hidup ini kuncinya adalah hati...
Selain itu apakah kita benar-benar mengerti pengertian
IKHLAS DAN REDHA...
Hidup tidak akan lekang dengan ujian dan dugaan..
Tetapi persoalannya bagaimanakah kita menghadapinya..??
Adakah kita marah dan memberontak atau redha
serta usaha tanpa putus asa dan mempercayai rahmat dan hikmanya...







No comments:

Post a Comment