18 November 2009

~Biler HaTi Ini Berkata kata~


Luvly Diaries..

Naper la aku malam tadi..tiba2 aku teringatkn *dier*..lagi aku nk luperkn lagi ler dier muncul dlm ingatan aku aku nie..hati aku berkata kata..

"kau luperkan la dier..buat per ko ingatkan dier lagi..dier takder aper2 makna dlm hidup kau lagi..dah setahun lebih berlalu dier tinggalkan kau..so buat per ko nak ingatkan dier lagi..??"
"Dan bermulalah sesi perbincangan antara aku dah *my heart"

Aku : Mana ader aku ingatkan dier..aku dah lamer luperkn dier..kau yang asik ingatkan aku pada dier kembali..dah baper kali aku cakap kt kau jangan kau sebut lagi nama dier..walaupun ingatan aku terhadap dier masih lagi utuh namun aku tetap berusaha utk melupakan dier sepenuhnya..

Heart : Orang lain boleh la kau sembunyikan apa yang kau rasa sekarang nie..semua benda pasal aku tau..nie hati kau..kau tak bleh sembunyikan per2..!!kau luperkan dier jerr..biarkan dier bahagia ngan hidup dier sekarang..

Aku : Bukan aku taknak luperkan dier..memang nak sangat..!!kau sendiri tau kan bagaimana aku berusaha untuk luper kan dier..tapi entahlah..tapi kadang kadang aku teringatkan dier..aku teringatkan waktu kiter org bersama dulu..susah aku nak luperkan tu semua..

Heart : Sebab kau tak bukakan hati nie utk orang lain....selepas dier tinggalkan kau..kau tutup hati nie untuk maner2 lelaki..kau ckp lelaki nie samer jer..kau samer kan lelaki ngan dier..kau ckp lelaki suker mempermain perasaan wanita..kalau kau teruskan kehidupan mcm nie..aku percaya..sampai biler2 pun kau takkan dapat luperkan dier..

Aku : Bukan aku taknak ..tapi..

Heart : Kau tak confident kat diri sendiri..kau takut nanti akan berulang kembali..kau takut sekiranya 1 day nanti akan ader seorang lelaki yang bukakan hati nie dan kau akan luperkan dier..kan..??kau takut satu ketika dier takkan wujud lagi dalam hati nie kan..??

Aku : Entahlah..mungkin ader benar aper yang kau cakapkan tu..boleh ker aku cari pengganti dier..??

Heart : Boleh..ia bergantung pada diri kau sendiri..manalah tau lepas nie kau akan dapat lelaki lebih hebat dari dier..tapi mungkin kau akan merasakan yang lelaki tu lebih istimewa dari dier..

Aku : Ader ker..??

Heart : Ader..percaya lah kata kata hati kau nie..mesti ader punyer..manerlah tau lelaki yang menjadi teman hidup kau tu nanti akan berada di tempat yang paling istimewa dalam hati nie mengalahkan kedudukan dier dulu..waktu tu kau pasti akan sedar yang kau langsung tak bleh kehilangan lelaki itu..

Aku : Sama mcm aku tak boleh kehilangan dier..??

Heart : Mungkin lebih daripada itu..mungkin sekarang nie kau merasakan kau masih tak boleh kehilangan dier..tapi cuba kau tengok diri kau sekarang ..kau mampu berjaya tanpa dier..maksudnya kau boleh hidup tanpa dier..tapi mungkin dengan lelaki yang baru nanti kau merasakan hidup takkn bermakna tanpa lelaki tu nanti..malah kau takut untuk fikirkan bahawa kau akan kehilangan lelaki itu nanti..kau faham tak aper hati kau maksudkan..??

Aku : Kau berkata kata macam lelaki itu wujud..

Heart : Wujud...percayalah kata hati kau nie..Siapa..??Di mana..??bila..??itu aku tk boleh cakap..kiter tengok jer la nanti..



2 comments: