19 January 2010

::Tak Suka..!! Tak Suka...!!::


LuvLy Diaries..

tak suker..!! tak suker...!!tak sukerrr..!! aik naper laks aku emo sangat nie.. ??smlm aku layan citer "Cinta Balqis" ..aku memang layan citer dari awal sampai ler tamat yer citer nie...balik keje terus ngadap depan tv ..tunggu citer "Cinta Balqis.." nasib baik umah aku nie dekat jer ..ekeke..

Cinta Balqis mengisahkan percintaan tiga segi yang cukup tragis antara ezany,hassan dan balqis..Ezani nekad berkahwin dengan Balqis secara rahsia kerana dia tahu cuma itu sahaja cara cintanya terhadap Balqis tidak dihalang. Selepas bernikah, Ezani membawa pulang Balqis ke rumah dengan harapan keluarganya akan merestui perkahwinan itu. Akan tetapi, pergaduhan besar telah berlaku kerana Tuan Baharom tidak setuju dan dia telah menghalau Ezani keluar dari rumah. Bermula dari itu, Ezani telah membawa Balqis pergi dari situ bagi memulakan hidup baru. Malang menimpa apabila mereka ditimpa kemalangan dan Ezani telah menemui maut..Selepas 6 tahun bertemu kembali antara Ezani dan Balqis..

Ceritanya amat menyentuh jiwa kalbu aku..uhuks..ader satu part yg touching biler anak dier dah tau Ezani tu bapak dier...anak dier cakap kt bapak dier..."papa janji jangan tinggalkan irfan lagi yerr... Yerr..papa janji papa takkan tinggalkan irfan lagi.." tetiba aku terkenangkan errmm.. dah lama anak2 aku tak jumpa dengan daddy yerr..adeehhh sungguh sedih menyayat hati.. dah2 tak nak touching2...

Yang tak best yerr..ending dierr..aku tk sukerrr..!!! weeyy rilexx ler beb..hahaha..aku nk balqis ngan Ezani..takmo ngan Hassan..uhuk..yerlakan..Si Balqis pengorbanan dier sanggup tunggu sampai 6 taon tunggu Ezani tup2 kawen dengan Hassan..Ezany terpaksa lepaskan Balqis sebab yer Hassan lebih cintakan Balqis walaupun dalam hati Ezani masih ada cinta dan sayang terhadap Balqis..tapi sedih jugak tengok Si Hassan nie..betapa baik yer dier..sanggup berkorban apa saja termasuk nyawa demi cintanya terhadap Balqis..tapi ader ker manusia yang sanggup berkorban seperti tu..??cerita bleh la..

Cinta Balqis tak sesuai lerr..sepatutnya Cinta Hassan tajuk citer nie..sebab nampak sangat balqis tak rela..cuma kesian jerr..betul2 tak puas hati dengan ending cerita nie..tapi takper la at least Si Hassan dapat gak kawen ngan Balqis..Dier mengejar cinta sejati namun tanpa di sedari ia hanya di depan mata..


Suatu yang indah ceritanya bermula semalam...
Andainya dapat kurasa selamanya...
Tetapi kutahu tidak mungkin dapat ku miliki...
Walaupun kau hadir hanya dalam mimpi...
Kuteruskan hidup hari demi hari pun berlalu..
Sesal dan derita ku tanggung sendiri...
Apa yang tinggal hanyalah doaku pada mu tuhan...
Pasrahku hanya kamu yang menentukan...
Pun tak pernah ku sesalkan...
Kecewa datang dan pergi tinggal ku sendiri...
Ditakdirkan aku syukur selalu...

notakakitangan : adik aku tengok citer nie sampai merembes ler airmata yer...ekeke

3 comments:

  1. woot woot, sape yg nagis tue? haha

    ReplyDelete
  2. ntah saper ntah dak cengeng..tau cengeng tu per..??ekeke

    ReplyDelete
  3. ekekekeke,biasela dear,cite tue mmg xleh blah,ekekek

    ReplyDelete