15 March 2010

::Wedding Reception My Sister's n Brother's 13/3/2010::

Luvly Diaries...

Tireedddd...!! kenapa aku penat..?? coz last saturday my brother's and sister's wedding reception..2 bridal couples...skali dua kahwin...hehe..tu yang penat 2 kali ganda..hehe..kakak aku ngan adik laki aku kawen skali..Adik lelaki aku just bertandang jer...Theme color pada aritu ialah green and pink..kitaorg semua pakai green color..hehe

Dari last week..1 week tu sampai la hari besar yer..bz memanjang..tp paling bz pada hari jumaat tu..dari pagi sampai la ke tgh malam sibuk memanjang....Petang Jumaat tu dah start makcik2 datang dari jauh dan dekat..Riuh ler rumah tu..Sedara mara kalau dah berkumpul riuh sekampung ...hahaha..

Pagi Sabtu tu..ader kejadian tak di jangka..baju yg nak pakai tak siap...whaaattt..??!! baju tak siap..?? kelam kabut aku n kakak aku dan adik kembar..baju aku ngan kakak aku dah siap cuma baju adik kembar jer belum....parahh..!! nasib baik ler umah tailor tu dekat kat atas umah aku jer..pegi ler adik aku tengok aper yg tak siap lagi..dah pukul 11 lebih adik aku tak balik lagi..n then call..dier cakap tunggu makcik tu siapkan baju dorang...kesiaannn yerr...makcik tu pun satu dah tau nk pakai ari sabtu tu ...kenapa tak siapkan..nasib baik ler dia kawan mak aku...kalau tak dah lama kena maki ngan kakak aku...at last siap juga baju adik aku..

Pukul 12.30 tgh ari orang ramai dah start datang..ramai la gak sedara mara yang datang...kawan2 kakak aku n adik aku...confiused gak maner kawan kakak and kawan adik aku..yerlakan sekali dua pengantin yang sanding...Jumpa la sedara2 yang lama tak jumpa..Ader setengah makcik yg lama tak jumpa tu aku tegur..ada yang kata aku nie yang kembar...eh..saya bukan yang kembar tu..nie kakak dier...hehe..ader yang cakap aku belum kawin...erk..huk..huk..tersedak jap..ekeke..mak aku cakap nie yang dah kawin..dah ader anak dua dah...laaa...ingatkan tak kawin lagi...hahaha..kelakar2..

Majlis habis dalam kul 6 petang...then untuk malam punyer majlis iaitu salam2 n baling gula2 dan duit..duit per..??duit syiling jer..hehe..tu yang kitaorg panggil la and pembukaan hadiah2 yang pengantin dapat..just antara makcik2..pakcik2 n cousin jer..tak tau ler aku negeri lain buat gak camnie..Majlis kitaorang nie kira 3hari 3malam la..haha..Salam2 nie family semua kena salam pengantin dan mengenalkan diri kat pengantin dan kena bagi duit kat pengantin..huhu..tak kira besar or kecik...hehehe..sukati la bagi berapa pun..tu yang best tu jadi pengantin..huhu...kecoh la gak masa tu..lagi2 masa baling gula2..berebut-rebut la tak kira muda atau yang tua...hahahaha...Then lepas acara baling membaling tu n membuka hadiah...karaoke timmeee...!! nie mesti wajib ader...hahaha... 2 pasangan pengantin kena menyumbangkan suara pada malam itu..hahaha..then sedara2 yang nak menyanyi tu menyanyi laa...termasuk la pakcik-pakcik aku..then tetiba terlintas kat kepala aku nie nak suruh pengantin lama nie nyanyi..hahah..saperkah pengantin lama itu..?? Along aku la n abg bud..hehehe...bersorak2 kitaorg menyuruh dia orang nyanyi...cehh memalu la kunun...yerlakan memandangkan tak lama lagi 10 years anniversary dorang...So dorang di paksa kena nyanyi..hehe..Sekali abg ipar aku nyanyi errmm not bad la..haha..Aku..?? Aku tetap nyanyi dan partner aku adalah Nana in da house..!! hahaha..cousin aku lerr... tapi yang tak blah malam tu ialah mak itam aku...kalo dah dapat mic tak di lepaskan..kalo boleh dier nak nyanyi semua lagu..hahahaha...

Majlis semua berjalan dengan lancarnya...Yang paling gembira sekali ialah mak aku..terpancar di wajahnya kegembiraan itu...hehe..ialah sekali dua dapat menantu..hehehe..Orang yang bekerja keras my siblings termasuk ler aku..makcik-makcik2 n cousins...And thanks to all my friends yang hadir pada majlis tu..Anum,Nozie..and Khairul Faiz yang sanggup bekerjasama dengan aku...thanks again..walaupun bukan majlis perkahwinan aku...hahaha..

Majlis yang penuh dengan kenangan yang terpahat di hati..Owh yerr..gambar2 belum di uploadkan lagi...so tunggguuuu dengan kehadiran gambar nanti..!! hehehe






No comments:

Post a Comment