02 June 2010

~Sepi itu Indah~


Luvly Diaries...

Kehidupan ini..
Indah kala ada yang memahami..
Indah kala ada yang mahu di sisi..
Namun..
Hidup ini tak mampu menjadi SUNYI..
Tatkala..tidak ada yang mahu mengerti..
Tiada yang mahu memahami..
Dan tidak ada yang mahu disisi..
Seperti sebatang kayu..yang berdiri sendirian..
Tanpa ada yang peduli..

Seperti burung yang terbang bersendirian..
Kemana saja bersendirian..
merasakan akan kesepian..seperti juga aku..
Sepi itu sunyi..sepi itu beku...
Sepi itu kaku..sepi itu sendiri..
Tapi terkadang sepi itu indah..
Indah bagi jiwa yang bergolak..
Indah di saat diri bermonolog dengan Pencipta..
Indah di saat diri sedang mengadu kepada Ilahi..

Aku mahu seperti burung-burung..
mampu pergi ke mana-mana..
Mungkin kadang kala aku berasa sunyi..
kadang kala aku tidak bersendirian..
namun aku bersyukur kerna kini ..aku mampu berdiri..
berdiri menghadapi segala dugaan hidup..


No comments:

Post a Comment