23 September 2010

~ Memories Of Aidilfitri 2010~

Luvly Diaries..

Dah berminggu2 aku tak buat entry barukan..Di sebabkan kemalasan melanda diri aku nie..hehe..Owh yer..aku tak bercerita lagi kan pasal raya tahun nie..

Aku seperti biasa memang raya kat KL...but tahun nie mak aku ajak beraya di kampung kat PERAK..First raya baru balik kampung...Along and Nyah family tahun nie memang beraya kat umah mak..Adik aku yang laki tu jer beraya side wife dia..hahaha..sian..Anak-anak aku..??Tahun nie aku tak beraya dengan aku..Turn daddy dorang beraya pulak dengan anak-anak..sedihkan...uhuk..stop2 takmo sedih-sedih..Owh..MR. CHARMING beraya di JOHOR...hehehe

Di pagi hari raya yang mulia ...seperti biasa bangun pagi...siapkan juadah untuk santapan keluarga..ahaks..Ada nasi himpit..ader lontong..kuah kacang..ader rendang daging..walaaa..!!Rendang the best in da world..!!~~Tinggal aku ngan twins ...yang lain semua gie sembahyang raya..

Selepas bersantapan ..bermulalah acara bermaaf-maafan...huhu..dengan ma dan adik badik aku...Owh yer..opah aku pun ader beraya di rumah aku...Lepas bermaaf-maafan aku sekeluarga pergi menziarahi pusara ayahanda dan atok tercinta..Masuk tahun nie sudah 5 tahun beraya tanpa arwah abah...

So seperti biasa adik badik ma aku berkumpul di rumah aku..riuh rendahlah dengan suara dorang...macam-macam bendalah bercerita...macam setahun tak berjumpa...hahaha..Snap-snap timeee...!!!!Bergambarlah per lagi kan..hehehe...Petang first raya baru aku balik ke kampung...

PERAK..!! HERE I COME...!!Kat Perak stay kat umah opah sedara aku...Opah Alang..Dulu umah opah aku sebelah umah dier jer...hehe..Dah lama yerr tak balik kampung..!!!huhu..Sampai jer sana..riuh sekampung ler umah dia ngan kehadiran kitaorang semua..Owh yer Mak usu ngan family n Pak Utih pun balik kampung sama..Lagi lerr kecoohhhness...!!Untuk maklumat semua...sesaper yang tak tahan mulut Opah Alang aku nie sila lah jangan datang umah dier...perrggghhh...!!! mulut dia bleh la tahan laser yerr..Aku asik terkena jer ngan dia nie..tapi kitaorang dah biasa ngan mulut opah alang aku nie...layyaaannn kan jerr..!!hahaha...tapi kalo datang umah dia nie..memang tak kelaparanlah...Makan..makan..makan dan makan...hahaha...kalo aku dok sana sebulan mau GUMUK la badan aku nie..hahahah...Tak kiralah masak apa pun..semuanya sedap..ekeke..lagi-lagi makan ramai-ramai...Yang best yer..biler time makan jerr...semua makan bersama...hehehe

Second Raya..The whole day beraya merata tempat...Menziarahi kaum kerabat ma aku kat sana..Sampai nak malam lerr baru balik...adeesss...kepenatan tak terhingga..dan kekenyangan...!!

Besoknya tak buat apa..just lepak kat umah jerr...before balik KL adik badik aku semua pergi ke TELUK INTAN..sajer jalan-jalan kat sana..kakak aku nak bawa anak-anak dia tengok MENARA CONDONG...Then baru balik Sunway.."HOME SWEET HOME..!!Cukuplah setakat nie...kemalasan dan kengantoksan aku dah melanda..!!!!!!!!Sekian Terima Kasih..begitulah ceritanya di Hari Raya...

Nie gambar-gambar masa Hari Raya aritu...


with baby Qaseh..


::My Family... ::


::Luvly Mum..::


::ader jer nak interframe..sama jer 2 beranak tu..!!hahaha.. ::



No comments:

Post a Comment