26 August 2011

:: Persiapan Hari Raya ::

Luvly Diaries.

Pejam celik..pejam celik..tinggal 3 hari jer nak raya...sekejap jer..terasa sedih untuk meninggalkan ramadan..Mana tau mungkin Ramadan Terakhir untuk aku..Insyallah,tahun depan akan meraikan lagi...


Syawal akan menjelma..Persiapan raya..?? Persiapan ala kadar jer...maner yg mampu jer terbeli..utamakan anak-anak dulu..apa punya rules daaa...bila raya ngan aku so aku yg tanggung semua..ok2 takmo citer pasal tu..biarkanlah..Aku..?? satu apa pun tak beli lagi..Baju raya..takder lagi..kasut raya..pakai jer apa yg ada..hand bag raya..kakak aku belikan..tak sabar nak balik petang kang nak tengok hand bag baru ..hahahha..


Kuih raya ..semua buat..takder tunjuk-tunjuk okaayyy..!! Aku ada lah buat 2 jenis kuih..aku buat kuih raya..????macam tak percaya jer kan..tapi percayalah ..hahahaha..selebihnya Chef Habsah Omar yang buat..Jimat cost katanya..yerlah mak..


Duti raya..??kalo bagi sampul yg gambar duit okay tk..hahaha..duit raya gak tu..Mampus mengamuk budak2 nanti..ekeke...Insyallah,kalau ader bajet lebih aderlah..kalau tak..takder lahh yerr..


Yeahh..!!tahun anak-anak aku beraya dengan aku..takder la aku rasa sedih sangat..chill2..takmo bersedih berhari raya..kita bukan untuk menyambut kesedihan di hari raya..kita menyambut untuk kegembiraan..


Insyallah 2nd hari raya baru balik Perak..kampung mak aku..Melawat sedara mara mak aku kat sana..Satu Perak ler aku tawaf nanti..



Anyway.. Selamat Hari Raya rakan sekalian!! Mohon ampun dan maaf andai ada tersilap 'tulis' Menguris hati, secara sedar atau pun tidak..Balik kampung hati-hati bawak kete. Yang duduk sebelah kiri jadik co-driver..perhatikan lah pemandu anda. Jangan balun tido je all the way. Jadiklah teman borak kepada beliau. Tolong suap kacang goreng pun boleh jugak.Ingatlah orang tersayang..

Semoga Aidilfitri kali ni adalah yang terindah buat semua.



2 comments:

  1. "selamat Hari raya my dear " maaf zahir dan batin, semoga success dlm ape jua yang diceburi, ameennn, b doakn yang terbaik tuk diri u ;)

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya si busyuk~~!!insyallah..thanks erk..heheh

    ReplyDelete