21 November 2009

::Begitu Keras Hatinya::

Luvly Diaries...

Pagi smlm aku pegi skolah biena lagi..amik report card ngan amik buku teks utk darjah 3..errmm..dah besar anak dara gedix aku nie..taon depan dah darjah 3 dah...biler nak balik tu aku borak2 ngan dier sambil menunggu cab..

Tiba2 terlintas di hati aku nak bertanya kt dier...Aku bertanya kt biena ...

Aku : biena tak nak call daddy ker..??

Biena : huh..!!tak nak..!!

Aku : Naper tak nak..?? Nanti biena call daddy erk..

Biena : iyerlah mummy daddy tu ngan anak sendiri nk tipu..

Aku : Aku terkejut biler anak aku yg berumur lapan tahun bercakap macam tu..Biena tak baik cakap macam tu..walau camner pun dier daddy biena gak...

Biena : ermm..tengok la camner nanti..

Aku pun tak nak paksa dier..biarkan hati dier reda dulu...n then malam tadi mak mertua aku amik biena coz pagi nie dier ngan mak mertua aku g
penang..n then mak mertua aku tepon aku pagi tadi dan bercerita kt aku pasal malam tadi..Mak aku ckp dier suruh biena call daddy dier malam tadi...n then biena nangis2 taknak call n taknak cakap ngan daddy dier...aku cakap biarkanlah hati dier reda dulu...nanti aku pujuk la dierr..

Takku sangka keras hati jugak anak aku nie..aku rasa dier dah bertahan sabar dah lama..daddy dier asyik mungkiri janji jer ngan dier..tu yang merajuk sampai camtu skali..ermm..aku tak mengajar dier sampai dier jadi camtu..




1 comment:

  1. anak2 kan makin membesar,sebegitu juga hati dan perasaan nye,mereka lebih memahami

    ReplyDelete