10 December 2010

:: The Busy Day ::

Luvly Diaries..

Minggu nie yang amat busy bagi aku..tak duduk umah aku sangat...kalo tak seperti anak dara di zaman dulu kala..sentiasa ada di rumah walaupun di hari minggu..baik kan saya..ahaks..~~

Bermula dari Sabtu yang lepas malam tu lepak ngan member..member ajak lepak tengok wayang ler pulak..

Ahad~ aku ader seminar kat Putrajaya...Owh seminar pasal per..?? Berkenan dengan education...selain tu boleh buat income...Aku amat impress sekali..!!yerlah kan...selain jadi anak kita pandai..kita dapat income juga...Masa kat seminar hari tu amat tertarik sekali dengan seorang insan nie...yang berusia 23 tahun..bermula dari kerja mekanik..malam aktivity dier merempit jer..sekali dier buat bisness nie..lepas 2,3 bulan tu kehidupan dier berubah..dari dier bagi mak dier 100hinggit sebln...naik ke 1000 tiap2 bulan..sekarang nie tak tau la dier bagi baper kan...kehidupan dier berubah mendadak dari mat rempit...Sekarang nie ko tau nok income baper...tak payah ler cakap..sekarang nie pakai 5 series dengan plat number WTG teettt...!!! biarlah rahsia..haiihhh..nasib baik ko muda..ko tak..hahahahahhaha..Ops...!! terlebih sudah..!!

Ok2 back to topic...Tapi aku kesian kat mat rempit nie..dier ader citer...on day tu dier balik umah kat flat Pantai tu..biasalah kan kalo makcik2 baru balik pasar..sure buat mesyuarat ahli tingkap punyer...skali mat rempit parking keta dier ..ader sorang mak cik nie tegur dia..."rajin yer ko hari-hari bawak balik keta boss.."hahahahaha..mat rempit hanya mampu tersenyum sahaja...tapi dalam hati.."makcik tau tak tu keta saya..!!" eh..tak..tak..nie aku yang tambah citer...hahahahaha

Insyallah aku akan buat bisness nie..sebab aku amat berminat sekali ia berkenaan dengan education..tiba masanya untuk aku berubah..sampai biler aku nak takat nie jer...aku nak juga ader rumah besar..kereta besar..bagi kesenangan dekat anak-anak,mak,adik2 dan kat semua orang...Insyallah..kalo kita berusaha..akan berjaya akhirnya..yerlah siapa lagi kalau kita yang ubah kan diri kita sendiri...Owh yer kalo ko nak tau per benda yang aku buat nie buat website nie www.socrea.com..sesaper berminat meh jumpa aku..

Dari pagi sampailah ke mlm baru aku sampai umah...Adesss penat...tapi puas hati dengan seminar tu...Seminar tu bagi kiter semangat untuk membuat bisness nie..Then balik pun dalam pukul 8.00 malam baru sampai rumah..Baru nak rehat-rehatkan badan yang dah lesu lesi nie dan mata semakin layu...tetiba dapat messange dari kawan aku..Pesanan ringkas berbunyi " Geng jom karaoke malam nie..??" Karaoke..????!!! terus segar bugar badan nie dengar perkataan KARAOKE..hahahahahah..hantu betul..!!Berkaraoke ler sampai lewat malam walaupun esok hari bekerja...haahahaha

Isnin~ berkerja seperti biasa..

Selasa~ Cuti..!!Awal Muharam..Malam pulak aku bawak member aku gie seminar...

Rabu~ Cuti sendiri...!!hahahaha..Amik MC la...Pagi-pagi gie clinic amik ubat...plan hari nie nak bawak anak-anak pegi tengok wayang..Citer Rapunzel..memang dah janji nak bawak tengok citer tu..Sangat best citer tu biler layan bersama anak-anak...Balik dari tengok wayang..terus kuar dengan kakak n makcik aku pulak..Cari baju..Cari baju..??? untuk apa..?? hehehe...Aku ader dinner lah...Pegiler merayap-rayap mencari baju nak pakai malam tu..Theme MASK MASQUERADE...Puas ler mencari baju merata tempat..sekali jumpa ada satu tempat nie..Waahhh..ko...!! Skali jumpa mengalahkan Princess aku..hahaha...Mak Dara kan tetap terdiva...hahahaha...Dengan Mask ala2 kucing...Meoowww...!!Malam tu biler sampai kat PICC...haaa ...ko macam-macam orang aku jumpa...Dengan ala2 Alibaba,Merak Di kayangan la...Nasib baik korang menang best dresses..Pirate Of Carribean pun...terkejut aku ingat lanun maner ler sesat..hahaha..Aku menjadi perhatian orang ramai..ahaks..termalu aku...Mak kan terdiva...!! PANG..!!!tapi bukan aku nak perasan kan...kalo tak menjadi perhatian naper ada umat2 nak bergambar dengan aku...ko ader..???takder kan...hahahahha..Dah2..Kembali ke alam nyata...

Khamis~ Kembali bekerja...Malam lepak umah dengan anak-anak...malam aku nak rest..is PENAT..!!beberapa hari asik tido lewat jerr...Sampaikan MR.CHARMING call sampai 2 kali pun aku tak sedar...adeesss...sorry B..

Jumaat ~ Tgh keje...!! Tengah update entry..bukan buat keje..hahahahahha...Dah2 ler tu..ko nie takder keje erk..?? Mmg aku tgh keje...korang jeles kan ngan aku...hahahaha...lagi-lagi boss tak masuk...wahhh ...heavenn yerrr..!!! Dah aku nak chow nak lunch....daaaa....Kita bersambung di lain hari...



No comments:

Post a Comment