11 August 2011

10 Years Ago~~

Luvly Diaries..

10 tahun yang lepas, 11 Ogos 2001..selama berada 16jam di dalam labour ward..kira-kira dalam pukul 7 pagi..dengan rahmat tuhan keluar seorang baby puteri yg sangat comel bernama Nursabrina Allisya bt Syamsul Reza...Puteri sulung aku..

Allah telah amanahkan Sabrina untuk dijaga ..Teringat dulu..sewaktu Sabrina kecil..Tengah-tengah malam tersengguk2 aku bangun susukan Sabrina..Alhamdulillah..boleh dikatakan Sabrina adalah seorang baby yg tk banyak keranah..Anak yg sangat baik..

Sabrina kian membesar..meniarap..merangkak..duduk..berdiri dan berjalan..Sometimes rasa macam tidak mahu dia besar lagi..Biar sampai bila2 dia kecik..Tetapi semakin dia pandai buat sesuatu..semakin aku rasa gembira pula..Rasa macam penat lelah mendidiknya sudah membuahkan hasil..I spend with her 24/7...so dia membesar di depan mata aku..

Favourite cartoon yg paling Sabrina suka ialah BARNEY..bagi lah tengok sampai 1 hari pun takper..sambil isap botol..hehe..duduklah dia diam2 sambil tgk barnie..

Makin lama..Sabrina sudah semakin banyak bercakap..happy sangat2..semakin besar dan pintar..aku masih teringat lagi..masih baru2 dalam membaca..masa tu dalam umur 2 3 tahun..Dia mengeja sebuah kotak tisu PREMIER..tapi di sebutnya jadi TISU..hahaha...

Sabrina learns a lot through observation..Dia tahu blusher brush tu pakai kat mana..lipstick pakai kat mana..Tali handbag harus diletakkan dibahu..Mesti mengayakan di depan cermin..Kalau berjalan mesti bawak handbag..haisshh..ladylike sungguh..

Semua itu 10 tahun yang lalu..masih dalam ingatan aku selama-lamanya...Kini usianya pada hari ini ialah 10tahun..sudah besar..dan akan menginjak remaja dan akan dewasa...cepat betul masa berlalu..

Tiada apa yang Mummy harapkan di hari kelahiranmu,Sabrina membesar dan sihat sempurna...Menjadi anak yang solehah..Itu doa Mummy setiap hari..Menjadi anak yang elok akhlak dan akidahnya...Menjadi insan yang berguna..penyejuk mata..

I pray that Allah will always protect her..give her good health and may she be happy always..I'm so glad that God gave me a daughter like u..Sabrina sememangnya anak yg baik and love her so much..may she be this way until she grows up..Thanks for bringing so much joy into our lives each and every single day...

Happy Birthday to our pride and joy darling...!!


Nie dier budak yg semakin membesar..

with Icky..

that's my princess..


No comments:

Post a Comment