01 August 2011

:: Salam Ramadan ::

Luvly Diaries..

1 Ramadan..yer arini masuk 1 Ramadan..di mana seluruh umat islam berpuasa..Selamat Berpuasa..

Owh..sempena bulan puasa nie..my little man Icky yang berusia 6 tahun..first time berpuasa tahun nie..baru telefon mak bertanya keadaan Icky camne..Setakat nie masih lagi bertahan..alhamdulillah...harap2 sampai berbuka lah nanti..Insyallah..

Bangun sahur tadi..masalah skit nak kejutkan yg si kecik tu..nak berdukung ke bilik air..then masa makan nak bersuap..its ok..demi anak nak suruh berpuasa layan kan jer..


Semua cucu-cucu mak aku ader kat umah tu..termasuklah anak-anak aku..malulah kalau Icky tak puasa..hehe..Semalam mak aku siap pesan kat cucu-cucu dia..semua kena puasa..Yang besar dua orang aku tak heranlah..memang dari kecik puasa penuh...yang aku heran yer Si Icky ngan Si Cik Cha (Nissa) .. Si Cik Cha  siap boleh cakap lagi kat mak aku.."Alaa..kalau icha puasa besok..Kalo opah kat depan icha pegi lah dapur bukak peti ice"...hhaiishhh...camner tu..?? sabo jer la..

Aku cakap kat budak berdua tu..ikut macam Kak Mok ( Biena ) ngan Abg Aqil masa kecik2 dulu..masa umur korang dulu..dah puasa penuh dah..so saper nak raya n taknak masuk neraka..kena puasa..!!hehe..

Mari kita beri ganjaran kepada anak-anak..dalam agama pun ada ganjaran dengan setiap kebaikan yang kita lakukan..

Teristimewa buat semua rakan-rakan aku tak kira di mana berada..Sempena bulan Ramadan yang telah bermula..aku terlebih dahulu ingin memohon ampun dan maaf jika aku ada berbuat kesalahan,baik yang tidak di sengajakan maupun yg di sengajakan...

Kalau aku ada menyakiti hati di antara kamu semua..aku ada terlanjur kata bila berbicara ..dan mohon halalkan makan dan minum yang pernah korang berikan kepada aku selama ini dan juga mohon dihalalkan semuanya..

Aku juga telah memaafkan semua orang dan telah menghalalkan segalanya..Sama-samalah kita memohon maaf dan memaafi..semoga kita dapat menjalankan ibadah puasa dengan tenang,kusyuk,diberkati dan dirahmati Allah S.W.T ..Insyallah..






No comments:

Post a Comment